Las Fallas de Mercado y la Regulación económica
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Resumen
ABSTRACT
A country’s economic dream is to build ideal markets where suppliers and demanders honestly and efficiently meet their needs with fair and balanced prices. However, in reality, these types of markets are almost nil, since, with the existence of Information asymmetries, the perspective changes and from ideal markets, it changes to markets with failures, since when there are gaps in data, figures, and others, the participants in these markets do not synchronize with their parts. Consequently, there is no perfection in their transactions, and therefore, their activity and performance would not reach the most convenient standards in the commercialization of their goods or services since their decisions will not be the most optimal. With market failures, the State, through its control bodies, creates market rules and applies regulatory norms to appeal to any type of failure committed in the market.
KEYWORDS: Legal system, economic theory, market failure, regulation.
RESUMEN
El sueño económico de un país, es lograr construir mercados ideales, donde los oferentes y demandantes de manera honesta y eficiente satisfagan sus necesidades con precios justos y equilibrados, sin embargo, la realidad de cumplir con este tipo de mercado ideal es muy difícil, ya que con la existencia de asimetrías de información, la perspectiva sobre los mercados ideales cambia dando como resultado a los mercados con fallas, por la presencia de datos vacíos, cifras alteradas, entre otros, los partícipes de estos mercados no sincronizan con sus partes y como secuela de esto no existe perfección en sus transacciones y por ende su actividad y desempeño no alcanzaría los estándares más convenientes en la comercialización de sus bienes o servicios ya que sus decisiones no serán las “óptimas”. Con la existencia de fallas en los mercados, el Estado por medio de sus órganos de control crea reglas de mercado y aplica normas regulatorias, para aplacar cualquier tipo de falla que se sete cometiendo en el mercado.
CÓDIGO JEL: K, K0
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